Urząd Gminy Złotniki Kujawskie

Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Wymagane 
dokumenty

Dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość

Opłaty

Bez opłaty

Miejsce złożenia
dokumentów

Organ dowolnej gminy lub dowolna placówka konsularna Rzeczypospolitej Polskiej

Czas załatwienia
sprawy

Niezwłocznie

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Podstawa 
prawna

-ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 653 ze zm.),

- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i wzoru (Dz. U. 2015 r. poz. 212, ze zm.).

Uwagi

Zgłoszenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego dokonuje się w organie dowolnej gminy lub dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej. 
Zgłoszenia można dokonać w formie elektronicznej w organie gminy, który wydał dowód osobisty, natomiast w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.
Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.
Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu.
Potwierdzeniem zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego jest wydanie zaświadczenia.
Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego, oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż 1 miesiąc.